23‏/08‏/2008

انا مش مجبرغير عالنصر

انا مش مجبرأني أتحمل
انا مش مجبرأني أتألم
شوفت الذل بيقتل روحي
قلت أتكلم
أيوة أتكلم
أنا مش خايف ولا هتألم
تاني يا مصر
شوفت فساد الحزب الحاكم
قتل الحلم بتاعي يا مصر
قتل الخير والهنا جوايا
أنا مش مجبر أني أتحمل
أنا مش مجبرأني أتألم
شوفت الذل بيقتل حلمي
قلت أتكلم
أيوة أتكلم
أيوة هقول ان انا مش خايف
قتلكم حلمي خلاني مش شايف
وبكرة هثور واخد حقي
من أعضاء الحزب يا مصر
بس سؤال ليه كدة سايباني
أصمد وحدى مش ضامن النصر
انا مش مجبر اني اتحمل
انا مش مجبر اني اتألم
شوفت الذل بيقتل روحي
قلت اتكلم
ايوة اتكلم
وافضل اقول دى بلادى يا مصر
ومش راح أهاجر واسيب ارضي
وهفضل فيكي ابني وأعمر
وعرقي بينزل وكمي مشمر
ودى اللحظة بتاع النصر
واشمت بقا في الحزب يا مصر
انا مش مجبر غير عالنصر
يا بلادى يا مصر
يا بلادى يا مصر
يابلادى يا مصر
قالوا عليا أسكت يا بني
منتش حمل جبروت الحزب
قلت بكل شجاعة مهسكت
طول ما حياتهم كدب في كدب
انا من الاخر بلدى دى مصر
انامش مجبر اني اتحمل
انا مش مجبر اني اتألم
انا هتكلم
ايوة اتكلم
يمكن يوم وفي لحظة جميلة
اخد حقي يا بلادى يا مصر
يلا يا مصر يلا يا مصر
ساعدى ولادك لطريق النصر
اول قراءة سمعها
الاستاذ حمدى حسين الاشتراكي الشيوعي
والاستاذ/حسين راشد نائب رئيس حزب مصر الفتاة

هناك تعليقان (2):

غير معرف يقول...

المبدع الجميل رامز عباس
للمرة الثانية أهنئك على إبداعك وأشد على يديك
كل عام وأنت بخير
حسين راشد

الشريف / جمال طة يقول...

دعوة الى الشباب


الحقوا أنصبوا لكم نصبه أو نصابيه صغيره هو يعنى نصاب الشقق التمليك المهندس ايهاب فراج محمد ابراهيم الزينى يزيد عنكم ايه

الحقوا اغتنموا الفرصه قبل رحيل المحروس